Saturday, June 23, 2012

Kesalahan Ibu Bapa Dalam Mendidik Anak-Anak

\
RM14

RM14.00



ISBN : 9789670267500
Pengarang : Raisya Maula Ibnu Rusyd
Alih Bahasa: Nur Thairah Syamsuddin
Di semak Oleh: Dr.Mohd Puzhi bin Usop
Muka Surat: 201
Keterangan Buku :
Setiap ibu bapa mahukan anak-anak yang soleh, cerdik dan berjaya di dalam kehidupan mereka. Banyak sekali teori dan keadah-keadah diketengahkan dalam mendidik anak-anak ini. Bahkan ahli-ahli psikologi dan motivasi barat juga mengetengahkan kaedah masing-masing untuk membangun anak yang berjaya di dalam kehidupan mereka.
Di dalam Islam contoh pendidikan anak telah ditunjukkan oleh Nabi Muhammad S.A.W. sendiri. Baginda Rasulullah meletakkan matlamat kejayaan kehidupan seseorang adalah akhirat yang berjaya dan bahagia. Begitulah cara beliau mendidik anak-anaknya dan juga para sahabatsahabatnya.
Kesibukan harian ibu bapa dalam mencari rezeki untuk keluarga sememangnya menghadkan masa ibu bapa untuk bersama anak-anak mereka. Namun ini bukanlah alasan untuk mengabaikan pendidikan dan pemantauan terhadap anak-anak. Ada juga ibu bapa yang punya begitu banyak sekali masa bersama anak-anaknya tetapi la tidak digunakan sebaiknya. Ini juga sesuatu yang elok. Untuk membangunkan generasi yang mantap dari segi ilmu dunia dan akhiratnya maka pendidikan itu bermula daripada awal.
Bukan itu sahaja, ibu bapa juga perlu mengetahui tip dan selok belok dalam mendidik anak. Salah satu cara ialah mengetahui kelemahan dan kesalahan yang kita lakukan.Dengan mengetahui kesalahan ini mudah untuk kita menghindarkannya. Untuk mengetahui kesalahan yang biasa kita lakukan bersama-samalah kita baca buku ini.

Product Height :8.0000 inches
Product Width :5.5000 inches
Product Weight :0.4250 kg

No comments:

Post a Comment